Van 0 naar 2550 meter hoogte - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu Van 0 naar 2550 meter hoogte - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu

Van 0 naar 2550 meter hoogte

Door: marenjephte

Blijf op de hoogte en volg Maren en Jephte

23 Januari 2011 | Ecuador, Cuenca

Hallo, dit keer vanuit Cuenca (http://es.wikipedia.org/wiki/Cuenca_%28Ecuador%29) hoog in de bergen. We zijn hier pas een dag. Het is zondag en de stad is helemaal gesloten. Er valt niet veel te beleven omdat alle winkels e.d. dicht zijn, zelfs het museum waar we naartoe wilden. Nou ja, een verplichte rustdag dan maar.
Nog even een paar foto´s van onze laatste dag in Puerto López. We zijn naar het parque nacional Machalilla gegaan, dit keer het deel met strand, Los Frailes. Het strand was magisch, zo´n mooi strand hadden we nog nooit gezien (in het echt). Zo schoon, rustig en uitgestrekt... Wow! Verder nog een strand met zwart ipv wit zand (ook leuk, zwart ipv wit) en de boel van boven bekeken vanuit de mirador. Daar vlogen de pelikanen je om de oren.
Verder hebben we met pijn in het hart afscheid genomen van de mensen in het hostel (we waren al helemaal in de familie opgenomen, moesten elke dag verplicht mee eten e.d.) en van onze lerares Spaans, Paola, met wie we een heel intensieve maar leuke en leerzame week achter de rug hebben. We hebben eindelijk de verleden tijd in het Spaans geleerd en na heel wat gestoei begint het nu langzaamaan te komen. Verder heeft Jephte geleerd dat Maren het Onderwerp is en hij het Meewerkend- én Lijdend voorwerp is, alleen vindt Maren dat hij niet altijd even Meewerkend is en daar Lijdt hij dan weer onder.
Verder gaat alles goed, geen zorgen.
Na de hitte aan de kust (ong. 35 graden) is het hier op hoogte wat frisser, maar beter om veel te kunnen ondernemen. Er is hier veel te zien in de stad en omgeving.
Daar meer over in het volgende verslag...
Groetjes en kusjes en tot snel!

• 24 Januari 2011 - 09:08

Tilly:

Lieve Jephte en Maren,
    Wat een feestje om deze zeer druilerige maandagochtend te beginnen met jullie verslag. Krijg goede zin van jullie foto's en verhaal.
    Niks zo mooi als een groot ongerept strand maar misschien een beetje heet!
    B enM waren nog hier op weg naar Parijs, leuk om hen ook weer eens te zien.
    Ik ben blij dat het met jullie zo goed gaat, het klinkt allemaal heel relaxed en ik verheug me op de foto's van de bergen!!!
    Tot horens.
    XXXXX

• 24 Januari 2011 - 09:43

Stef&Vin:

Lieve BEPpers,

Ahhhhh de bergjes bereikt, daar is waar het echte leven begint zou Vin zeggen.
    Dan kunnen jullie mooi de beentjes trainen!! Ook wij zijn nieuwsgierig naar de foto's van die mooie toppen daar.
    En ik had trouwens al eens ergens gelezen dat jullie naar de kapper waren geweest. Nog iets korter Maren??? Gaaf!!
    En Jephte heb je je tanden laten bleken? Of ben je gewoon zo mega bruin? Jullie zien er allebei goed uit, ook al is Maren het onderwerp en Jephte het meewerkend voorwerp.
    Liefs uit Noord-brabant, Eindhoven, Woensel. S&V.

• 24 Januari 2011 - 09:45

Juultje:

prima zwem weer dus aan het strand, en jullie zien ook lekker bruin!xxxxxx

• 24 Januari 2011 - 11:47

Marí:

nou daar gaan we dan. B heeft 3x n lang bericht geproduceerd, 3x verdwenen voordat in de brievenbus, dus nou mot ik t maar doen: hij constateert dat jullie t doen maken, doet m deugd en lekker genieten, idem.
    hier zitten we lekker in n ruim app. midden in P, quartier latin, vlakbij Panthéon, Jardin d Luxembourg, boul Mich&stGermain, Cluny en wat al niet maar mijn oude etsinktwinkel is verdwenen... we kunnen net zo lang opblijven, slapen, ontbijten, rommelen als we willen. stappen daarna op de fiets ergens heen. dat gaat uitstekend, meestal m bus&taxi op de busbaan, n enkele x n echt fietspad. op n rotonde of ingewikkeld kruispunt moet ik soms op zn ned's te keer gaan en dan schrikt B zich t apezuur, maar ik steek altoos keurig mn hand uit hoor. we krijgen/hebben ernstig genoeg van de bekende grote musea waar de wachtenden tot om alle hoeken staan. worden moeier v t meeschuifelen dan v n hele dag sjouwen. gisteren n mooie fototentoonst.in t petit palais, verder vnl kleine musea die veel leuker en minder bezocht zijn.
    vandaag zijn musea dicht en gaan we lekker de stad in. ben benieuwd of we bij galerie vivienne (passage) uitkomen. t is hier redelijk weer, vandaag, lichtgrijs, n enkel drupje, af&toe zon, 6gr. 1 dag hebben we kou gehad. dus - nix te klagen. maar Tilly, ondanks dat ik kruimels spaar, zie of hoor je hier geen vogels (behalve stadsduiven, maar die tellen niet), misschien n enkele mus in de Jardin d Luxembourg hier vlakbij? dan zit je op jouw bank beter! dus- Jepht, als jij nou niet te veel lijdt, hoeft Maren zich niet zo te onderwerpen, met héél véél liefs en dikke XXX, v B en v mij.

• 24 Januari 2011 - 11:49

Marí:

doen maken = natuurlijk GOED maken

• 24 Januari 2011 - 12:06

Bart:

Ben intussen er even uit geweest en weer gekalmeerd. Drie maal een mail foetsie, daar krijg je het heet van. Weet intussen dat het ligt aan de muis, die een heel slim knopje aan de zijkant heeft, waarmee je alles in een keer kunt wegvagen, maar waaraan je ook zo je vingers kunt branden (heeft Mari zojuist uitgevonden, die slimmerd). Marie heeft jullie bijgepraat over ons verblijf hier. Gaat lekker. Blijven jullie ervan genieten. Wat ik van jullie hoor, klinkt allemaal heel verleidelijk; nog even en ik ga ervan dromen en zie me daar ook ergens zwerven. ja, dat zou ik wel willen.
    Maar nu met beide benen op de grond; jassen aan en de stad in.
    Liefs, bart

• 24 Januari 2011 - 18:23

Lyd:

joo, hihi twordt alsmaar bruiner ja! Zien jullie eigenlijk ook wel eens zon, daar ziet het er niet vaak naar uit he?
    Nicenice, kuskus!

• 25 Januari 2011 - 16:17

Tessa:

Heeej,

Ziet er goed uit!
    Ben blij dat alles goed gaat:)

hoe ist met de dutch blend en de nederlandse vlaggetjes?

x Tessa

• 26 Januari 2011 - 07:58

Hankvdgrinten:

leuk om jullie zo te volgen
    mijn pc was stuk, een mens is niks meer zonder, heb nu een nieuwe
    late reactie dus.
    jaloers, vooral op dat weer natuurlijk, t'ís koud hier
    hank

• 27 Januari 2011 - 22:38

Malou:

Hoi lijdend voorwerp en onderwerp,

Leuk om weer te lezen waar jullie uithangen! mooie foto's!
    Enjoyyyyyy

xx

• 28 Januari 2011 - 10:50

Jos:

Goed te lezen dat jullie een relatie krijgen.
    Als je terug bent Jephte kunnen we bij een goed glas bier het even over onze vrouwen en daarna over voetbal hebben.
    Als je terug bent Maren kunnen we bij een kop thee het lang over onze realies hebben.
    Veel liefs, Jos