Papallacta - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu Papallacta - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu

Papallacta

Door: marenjephte

Blijf op de hoogte en volg Maren en Jephte

20 December 2010 | Ecuador, Quito

Hallo, even een kort verslagje dit keer. Bedankt voor al jullie leuke reacties! Het weer is daaro nogal... Maar wel een witte Kerst dus!
Wij hebben vandaag een lekker dagje natuurlijke openlucht termen gedaan. Helaas zijn we het fototoestel vergeten mee te nemen omdat we nog half sliepen, het was nl. erg vroeg. Daarom een korte beschrijving: Hoog boven in de bergen (3300m.) liggen de termen van Papallacta, het zijn warmwaterbaden waarvan het water door de onderliggende vulkaan wordt verwarmd. Sommige baden zijn zelfs bijna te heet om in te gaan, bizar! Je ligt in mooie kleine baden met een prachtig uitzicht op de groene bergen eromheen. Aan het eind van de middag trok het open waardoor we zicht hadden op een besneeuwde vulkaan van meer dan 5000m. hoog. De eerste echte hoge top die we zien, daar de meeste telkens in mist gehuld zijn. Morgen naar Otavalo, het dorp dat bekend staat om haar markt, jullie horen er snel over! Veel liefs en veel sneeuwplezier!

• 21 December 2010 - 08:11

Tilly:

Wat jammer dat jullie net nu je fototoestel vergeten zijn! Hier wordt ik wel een beetje jaloers van een spa hoog in de bergen, lijkt me het super deluxete gebeuren!!
    Die dochter van me verteld wel veel pikante details over de feestoutfit van andere dochter!

Nog meer sneeuw hier, kan me niet herinneren dat er zo veel lag! Dadelijk maar een expeditie naar de stad op touw zetten. (kuur is uitgesteld naar vrijdag as) Maar het zal nog spannend worden of de sneeuw er nog ligt met kerst, er komt een "dooiaanval".
    Waar gaan jullie de kerst door brengen? Neem aan dat ze dat daar ook vieren.
    Zo'n markt ook geweldig: fototoestel niet vergeten!!!
    XX Tilly

• 21 December 2010 - 08:56

Pia:

hier in Denemarken is het ook erg hoor!
    leuk verslag en veel liefs Pia!!!

• 22 December 2010 - 07:37

Erna:

Ha, lekker die warme baden, Cees kan zoiets wel gebruiken. Met - 8 paarden buiten behandelen etc, geeft een wat stijve rug. Schiphol kampt met sneeuw, en in de D-pier stonden honderden groene veldbedden met rode dekens en witte kussentjes. Heel gezellig, soort kertsversiering, alleen niet leuk voor de reizigers. Ben de sneeuwdans aardig doorgekomen, en mijn werk voor de baas zit er voor dit jaar op!
    Familie H. komt met Kerst, dus vol huis, wel leuk zo met een dik pak sneeuw. Geniet maar van de kleurijke markt, en vergeet daar echt niet je fototoestel. zoen XXX

• 22 December 2010 - 21:40

Marí:

nou snap ik die blote beentjes, jullie zitten op een vulkaan! zolang t maar niet overdrachtelijk is. of dat ding door al die warme badjes VUUR gaat spuwen.
    jepht z'n kleine Pi is geen beertje meer maar een schattig lammetje voor in de kerststal. wel met n poedelkop helaas. ze is naar n nwe trimster geweest, die heeft haar kop heel bol gemaakt bovenop, erg lillijk.
    o en zal ik je nòg s wat vertellen? Ulrum was op t NOSnieuws, op de hilversumse radio! nieuws waren we: we hadden geen water in t hele dorp nl., we moesten alle sneeuw uit de tuin krabben om ons te kunnen wassen en wat te drinken te hebben. nou was B nog erg verkouden (snap je) dus Marí had weer wat te doen. maar t is gelukt. wij hebben GEEN witte kerst meer. (heb wel eerst nog gauw wat romantische witte plaatjes geschoten.)
    ze zijn wel alvast overal ah proberen om de elfstedentocht te schaatsen. en B heb de sloot geschoond, moest vh waterschap, hij had zn grote laarzenbroek aan maar dat was niet nodig want hij kon gewoon op t ijs. schaatsen. riepko hielp en hij zakte er ook niet door.
    morgen mogen we naar eefies feestje, om 20u en om 22u moeten we weer de trein in... vrijdag is altoos een drukke dag voor me, misschien kan B blijven slapen.
    dag mn lievekes, dikke kussen van ullie maman

• 24 December 2010 - 22:52

Nina:

Lieverds,

ik wens jullie hele fijne kerstdagen!

Dikke zoenen

• 25 December 2010 - 10:30

Mieke:

Witte kerst?
    Wij zijn geheel ingesneeuwd! er ligt ongeveer 2 m. stuifsneeuw in de inrit. De kerstboodschappen hebben we met een buurman op een grote tractor gedaan.....
    op dit moment zijn er 2 schuivers bezig de weg vrij te maken. Onze auto is helemaal verdwenen nu....

Fijne dagen daar!!!!!! liefs,mieke en pia

• 25 December 2010 - 13:59

Bart:

Het is hier nu kerst, bij jullie natuurlijk ook, maar ik weet niet wat jullie ervan merken, en ik zit op de bank, genietend van de heerlijke zon die binnenvalt. Buiten is een helderblauwe lucht. Het is een halfwitte kerst, het land ziet er strak wit uit en het huis komt fantastisch uit de verf. Heel mooi ziet alles eruit.
    Al vijf dagen geen bericht van jullie gezien. Hoe zit dat? Even genoeg van schrijven, behoefte om in de anonimiteit weg te duiken, of geen electronische hulpmiddelen in de buurt?? Ik raak dan toch een beetje ongerust, maar dat zal wel geheel ten onrechte zijn.
    Vandeweek zouden we naar het afstudeerfeestje van Eef gaan, maar toen puntje bij paaltje kwam, waren de omstandigheden er niet naar. Hevige sneeuwval, ontregelde treinen en door doktersbezoek van Mari zouden we als de reis normaal verliep toch maar twee uur aanwezig hebben kunnen zijn. Hebben dus op het allerlaatst afgebeld, wel heel erg jammer! Afgelopen dagten in Brabant en Limburg wel 30 (!) cm sneeuw gevallen.
    Ik probeer de laatste dagen Pilou een beetje op te beuren. Ze maakt zo'n zielige indruk op mij, dat ik denk dat ze last heeft van een depressie. Maar honden zijn niet depressief, weet Mari zeker. Maar ik weet dat nog niet zo zeker; het kan samenhangen met de korte vacht, waardoor ze zich voor schut voelt lopen? Zou ik tenminste wel last van hebben, want ze ziet er zonder haar niet uit. Je merkt nu ook dat het beestje oud aan het worden is, maar dat zei ik al eerder. Ze is traag en moet altijd in de warmte van de kachel liggen. Gisteren op afstand de hele dag bezig geweest om een monteur te vinden voor de cv in Eindhoven; de verwarming was uitgevallen en Claudia klaagde over het gemis van warm water. Heb Eric moeten vragen om de sloten te ontgrendelen om de monteur toe te laten, ook de andere deur van Claudia, die bang was niet te kunnen vluchten bij brand. Was allemaal improviseren, waarbij ik jullie privacy van de kamer toch probeer te beschermen.
    Kinderen, laat weer eens iets weten. Ik wens jullie veel nieuwe en leuke avonturen toe en nog veel meer verrassende schoonheid op jullie weg.
    Liefs, Bart/mari