Alleen het uitzicht valt wat tegen ;-) - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu Alleen het uitzicht valt wat tegen ;-) - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu

Alleen het uitzicht valt wat tegen ;-)

Door: marenjephte

Blijf op de hoogte en volg Maren en Jephte

31 December 2010 | Ecuador, Canoa

Dit keer schrijven we vanuit een zonovergoten oord! We zitten in een kustplaatsje genaamd Canoa, men zegt dat hier het mooiste strand van Ecuador is, en inderdaad, we hebben niet te klagen. Normaliter is het een klein, rustig plaatsje met vissers en surfers (Hoge golven!!) maar nu, vanwege de jaarwisseling is het een kleine heksenketel met veel drukte en muziek.
Vanavond is het een groot feest op straat en het strand. Ze hebben hier poppen van papier machee die symbool staan voor vanalles en nog wat, vaak bekende personen, waarmee ze het oude jaar uitluiden. We weten nog niet wat ze met de poppen gaan doen, maar dat zullen we nog wel zien.
Overdag liggen we lekker aan het strand en bedwingen we de golven met bodyboards, nadat we de ochtend intelectueel begonnen zijn met een Franse koffie en goede discussies met 'Viejo.' Een oude Amerikaanse man die de hele wereld heeft bereisd en alles weet over literatuur, jazz, en eigenlijk de hele wereld. Hij leest veel en schrijft boeken en heeft een verfrissende en realistische kijk op de wereld. Leuk om de dag mee te beginnen.
Na Oud en Nieuw gaan we de kust zuidwaarts verkennen.
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen en tot volgend jaar!

P.s. Berichtje aan Ineke Sijmons omdat we haar emailadres niet hebben: Bedankt voor de leuke reactie, leuk dat je ons volgt!

• 31 December 2010 - 20:48

Erna En Cees:

Jullie ook een goede gezellige jaarwisseling, en tot volgend jaar.

Het begint hier nu behoorlijk te dooien, waardoor alles nu soppig wordt. Wel met de slede de trainingsronden met de honden kunne doen. Annebeth blij gemaakt, die mocht op een slede en 2 hondjes ervoor, Cees met het grote team volgen. Super dat we dit vanuit huis en erf kunnen doen. Kerst was gezellig met de fam. H. Jullie gaan dus nu verder via de kust richting zuiden, spannend!

• 31 December 2010 - 21:40

Pia:

Gelukkig nieuw jaar!!:D
    En,nog goede voor nmers?:P

xx Pia :)

• 01 Januari 2011 - 01:43

Frans En Paulien:

Qua temperatuur zouden we zo willen ruilen. De beste wensen voor 2011 en veel genieten op jullie reis.

• 01 Januari 2011 - 10:21

Tilly:

Leuk zo'n oude "hippie"? Hebben jullie niet een foto van je intelectuele ochtend moment, hoewel, ik zie het wel voor me en dat beeld is erg leuk! Hppy NY en goede reis! XXXX

• 01 Januari 2011 - 15:02

Rony:

Hoi,
    Ik volg jullie ook. Ik wens jullie een gelukkig en gezond 2011. Fantastisch wat jullie allemaal zien. Ben benieuwd wat ernog komt
    Groetjes en nog een fijne reis

• 01 Januari 2011 - 16:08

Lydia:

ha! wanneer jullie terugkomen mogen jullie voor Viejo spelen :) nice
    en wat de hel! mooi zeg.
    liefs!

• 01 Januari 2011 - 20:24

Marí:

tja, jullie jaar ìs al gewisseld en vast in Z.Am. vrolijkheid! hè wat heb ik jullie nachtelijk telefoontje met jaarwensen gemist... snakte naar contact al de hele dag. wilde bellen maar B zee dat dat idioot was dus tja. hebben gister samen met Janny de bloemetjes flink buiten gezet, eerst op ons nieuwe dorpsplein samen met andere Ollerommers, onder het genot van glühwein en siervuurwerk, even thuis bijgekomen en daarna weer verder in Cor's schuur met de Elensterweggers. ca. 4u te bed. vandaag om 13u nieuwjrswandeling + snert met F/H rond Aduard, heerlijke H-snert en F-toetjes. nu in alle rust hier, eerst ff gluren naar jullie en gelukkig is er nws. schatten, een heel mooi jaar met spanning, sensatie en wijsheid. dikke kus

• 01 Januari 2011 - 20:52

Aard En Alexander:

Wij wensen jullie een gezonde en voorspoedige reis in 2011, in een spannend continent. We hebben net van cees het adres van dit verslag gekregen en zullen jullie reis met interesse volgen. Leuk dat jullie het ook zo naar je zin hebben in zuid America,
    Beste wensen uit Wenen

• 01 Januari 2011 - 20:58

Marí:

zuidwaarts...blijven jullie dan nog in E of begin je dan aan Peru? of gaan jullie meteen naar Bolivia? (vlgs kaart)
    xM

• 03 Januari 2011 - 12:19

Ricky:

Gelukkig nieuw jaar allebei, en geniet met volle teugen van deze mooie reis!
    Vanavond is de Effenaar nieuwjaarsborrel, ik zal er een op jullie drinken!
    Groetjes Ricky

• 04 Januari 2011 - 12:26

Bart:

..... dat ligt daar aan het strand alsof jullie niets beters te doen hebben. Ben gewoon jaloers, zou zelf wel in zonnige oorden willen verkeren. Ik zou zeggen, geniet ervan en laden jullie je op voor het vervolg van de reis. Ben zelf de jaarwisseling ongeschonden doorgekomen, hoewel ik tweemaal met beide voeten hoog van de grond heb moeten springen door knalvuurwerk, ergens rondom mijn voeten. Maar we leven nog en 2011 is al volop op gang. Heb veel gedronken en gegeten en zit nu met overgewicht en moet toezien hoe Mari 's avonds in haar eentje alle cake verschalkt. Zij kan het hebben, denk ik dan maar.
    Zijn jullie ook al in Cuenca geweest? Deze stad geldt als een van de mooiste steden in Ecuador, las ik ergens. Een fijne sfeer en prachtige gebouwen/architectuur. En denken jullie al dat jullie nooit meer terugkomen? Wonen in Ecuador of nog veel langer blijven rondtrekken? Da's niet te hopen, tenminste wat ons betreft. Maar dromen kan geen kwaad, die zijn vaak een bron van inspiratie.
    Zie uit naar een nieuw verslag; tot een volgende keer, liefs, Bart