Sopa de pollo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu Sopa de pollo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu

Sopa de pollo

Door: marenjephte

Blijf op de hoogte en volg Maren en Jephte

11 December 2010 | Ecuador, Quito

Hallo daar zijn ze weer! Vandaag hebben we la Basilica beklommen. Het was erg leuk omdat je gewoon lekker tot in de top mag klimmen via primitief in elkaar gelaste trappen en ladders. Erg mooi overzicht over de hele stad die wel 40 km. lang is maar slechts 4 a 5 km. breed. Daarna lekker geluncht (zie foto) er zitten door de hele stad tentjes die lunch aanbieden voor 1,50 dollar, je krijgt dan soep en daarna rijst met bonen en vlees. In het restaurantje hadden ze nogal klein meubilair, de aanblik van mij op zo'n stoeltje vond Maren hilarisch. Daarna zijn we in het nationaal cultureel museum geweest, erg mooi allemaal. Allerlei voorwerpen van steentijd naar ijzertijd tot aan de koloniale tijd.
Als het weer het toelaat gaan we morgen met de kabelbaan een berg op voor een nog beter uitzicht! Oh ja en er was geld uit onze kamer verdwenen toen we aan het ontbijten waren, dat is inmiddels weer terug. Maar het blijft een raadsel wie het gedaan heeft... Groeten en tot de volgende!

  • 12 December 2010 - 10:29

    Liedje:

    hallo!
    dankjewel voor je kado!!!! ;)
    nee hoor, ik zal ze in mn kluis leggen.
    Wel super vet om zo'n pakket te krijgen haha!
    Het ziet er goed uit, jongens. Volgens mij komt die uit de hand gelopen vakantie wel in orde.
    KUS!

  • 12 December 2010 - 12:12

    Pia!:

    Hoojj,,:)

    Leuk daar zo te zien?;)
    Van die unox,was dat geen kip?:P
    Nou...

    DIKKE KUS PIA!:D

  • 12 December 2010 - 13:09

    Bart:

    Lieve kinders, jullie hebben dus nog geen berichten van mij gehad, ra,ra., dus dan nog maar een keer. En intussen zijn jullie al een heel stuk over de wereld gegaan. En lekkere unoxsoep gegeten, die hier niet te krijgen is, geloof ik. Nou, NY was zeker imponerend? Wat hebben jullie veel gedaan in die ene week. Ben er zelf nog nooit geweest en heb altijd beweerd dat ik ook niet zonodig hoef, want Amerika is niet mijn voorbeeld voor hoe het er in de wereld aan toe zou moeten gaan, een zekere weerzin dus. Maar NY is indrukwekkend, dat weet ik wel en staat natuurlijk symbool voor het vrije westen. En Ecuador, bevalt dat land? Is het wennen daar of voelen jullie je daar op je gemak? Ontmoeten jullie ook leuke mensen? Zijn ze geinteressseerd in jullie of laten ze jullie links liggen?? En is het fijn en gezellig om samen te reizen? Een goed humeur? Willen jullie altijd wel op reis zijn, of denken jullie stiekem ook wel aan thuis? Een hoop vragen waarnaar ik nieuwsgierig ben. Maar kijk vooral goed rond en geniet ervan. Zo'n reis maak je waarschijnlijk maar een keer mee, in ieder geval op de manier waarop jullie het nu doen. Dat is toch heel speciaal.
    Hier gaat alles goed. Gisteren is er een dakje op het prieel gelegd; de mannen kwamen niet in een dag klaar en hebben toen een nacht in de B&B geslapen. Waren gisteravond pas om 20.00 uur vrij. Na een bord erwtensoep zij n ze terug afgereisd naar Almere. Dak ziet er goed uit! Ik ben nog steeds bezig een onderdak voor Pilou (Parijs) te vinden; ik had wel een adres, maar dat is nu niet helemaal zeker meer. Ik wil niet graag dat ze naar een pension moet, want dat vindt ze helemaal niet leuk, terwijl ze wel graag logeert. Ik zie nog wel.
    Tot een volgende keer, maak het goed en geniet! B.

  • 12 December 2010 - 16:19

    Tilly:

    Hei,klinkt goed allemaal! Erg leuk om te lezen en ik geniet van jullie fotos, die vind ik echt prachtig.
    Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de verdere culinaire (en andere) avonturen en mirakels! Schijnt lekker te zijn, kippenpoten? eh XXXX

  • 13 December 2010 - 17:19

    Marí:

    Maren heeft wel gelijk met dat stoelmaatje, je zit/ziet er niet echt gelukkig op/uit... of ligt dat aan lachebekje tegenover je? wat n brief schrijft die B, dat durf ik niet maar ben wel even nieuwsgierig. hebben jullie extra fotoruimte nodig of is dat alleen extra verdienste voor de aanbieder??
    morgen is er een kerstborrel waarop we ook afscheid nemen van Wil. erg vervelend dat ze weg moet. xxx M

  • 17 December 2010 - 10:11

    Malou:

    hahahahah dat stoeltje! zo grappig..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2011

La Ultima Vez

08 Maart 2011

Isla del Sol en La Paz

28 Februari 2011

Nazca en Machu Picchu

18 Februari 2011

`Blaadjes´ op de rails: Geen treinverkeer!

09 Februari 2011

La Cordillera Blanca
Maren en Jephte

Hallo, welkom op ons reislogboek. Hiervandaan houden we jullie op de hoogte van onze reis door Zuid-Amerika.

Actief sinds 23 Okt. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 38979

Voorgaande reizen:

01 December 2010 - 31 Maart 2011

Zuid Amerika

Landen bezocht: