Isla del Sol en La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu Isla del Sol en La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Maren en Jephte - WaarBenJij.nu

Isla del Sol en La Paz

Door: marenjephte

Blijf op de hoogte en volg Maren en Jephte

08 Maart 2011 | Bolivia, La Paz

Even een kort verslagje over het eiland van de zon in het Titicacameer, en over La Paz, Bolivia waar we momenteel verblijven.
Na Cuzco hebben we een nachtbus genomen naar Puno en zijn we ´s ochtends vroeg meteen doorgereden naar de grens van Bolivia, vlakbij Copacabana. Daarna zijn we met de boot in 2 uur naar Isla del Sol gevaren. Het was een mooie tocht op het dak van de boot. Het meer is helderblauw en ijskoud. Het ligt dan ook op een hoogte van ongeveer 3800 meter vanaf zeeniveau en is het hoogste grootste meer ter wereld. Het eiland was heel relaxed, mooi strand, mooie omgeving, veel tentjes op het strand, met jongleurs en hippies. Wel een gezellig sfeertje. Voor de Inca´s was het meer van groot belang en dat is nog wel te zien. Alle eilanden zijn van terrassen voorzien, en dit eiland van een zonnetempel. Helaas konden we die niet bezoeken omdat de pinautomaat in Copacabana niet werkte en we netjes al onze Peruviaanse Solletjes op hadden gemaakt. En onze Dollar biljetten hadden minuscule scheurtjes waardoor men ze niet wilde aannemen om te wisselen... Ze moesten eens weten waarmee we in Ecuador hebben betaald. Daar kun je nog met een verfrommelde zakdoek betalen, het verschil met Dollars zie je daar niet. Uiteindelijk zijn we door heel zuinig te doen en al onze centjes steeds weer te tellen precies uitgekomen en konden we de boot terug nog betalen.
Het is ook even wennen aan een nieuwe munt en de waarde ervan. Als je hier 100 Bolivianos pint, dat een groot bedrag lijkt, heb je maar 10 euro...
Nu zitten we in La paz, waar we even pas op de plaats hebben moeten maken. Jephte heeft last van zijn buik, we zijn naar een dokter geweest en wachten nu op de uitslagen van het laboratorium. Waarschijnlijk een bacteriele infectie, maar dat weten we dus nog niet zeker. Het gaat verder wel ok, maar we blijven wel even in La Paz tot we weten wat het is. Dat is geen straf want La Paz is een leuke stad. Prachtig gelegen in de bergen met op iedere straathoek vanalles moois te koop. De reisplannen zijn nu wel gewijzigd, we willen nog naar Salar de Uyuni maar de Jungletocht gaat er niet meer van komen helaas.
Heel veel groeten en tot snel alweer!

• 09 Maart 2011 - 12:25

Cees En Erna.:

Jakkie, vervelend voor Jephte, die buik.
    Hoop dat hij snel opknapt en jullie nog kunnen genieten van de laatste weken in Bolivia. Wij komen net terug uit Praag, genoten van de stad en weer! Met 1 1/2 oog redt ik me prima, veel kunnen zien, en dat opgezogen!
    De crocussen en sneeuwklokjes staan thuis volop in bloei.
    Veel plezier nog in Bolivia. Erna en Cees.

• 10 Maart 2011 - 10:50

Stef.:

Jephte!! Heel snel weer beter worden!! En hopelijk kunnen jullie tussen de buik problemen door nog genoeg leuke dingentjes doen??!! Misschien doet een nipje sambuca wonderen?!

Tot heel snel.

Kus Stef.

• 12 Maart 2011 - 11:06

Marí:

alvast een moederkus op de zieke buik. maar als ie deze krijgt is de buuk vast alweer n eindje beter, niet? zorg maar dat je steeds n wc in de buurt hebt, anders.. nee laat ik hier maar stoppen. de 'wachten op'foto is prachtig, maar
    jammer dat marentje haar hoofd niet als jephte heeft, dan was t subliem geweest. nou geef ik die eer aan de buspont! hoop maar dat de reis nu alweer n voorspoedig verloop heeft, qua santé.
    veel liefs, kinders en houd niet steeds t einde van al dit moois in zicht. nu is genieten nog belangrijker. thuis komt de rest. af&toe n denkje is toegestaan.
    xxx M

• 13 Maart 2011 - 17:47

Tilly:

Lieverds,
    Ik hoop dat je weer buikpijnvrij bent Jephte, zodat jullie de laatste weekjes nog wat leuke dingen kunnen doen. De temperatuur hier loopt inmiddels aardig op en de lente hangt in de lucht. Een mooie tijd om weer in Nederland aan te komen!

Tot gauw!
    XXXXX

• 14 Maart 2011 - 15:04

Niels:

Hallo luitjes!
    jammer van de buikpijn, ik hoop dat het weer een beetje gaat! Anders lekker rustig aan doen, jullie hebben al zoveel gezien de laatste tijd. Dan moet een beetje rust ook niet fout zijn.
    Tot heel snel! Dan kunnen jullie op kraambezoek komen bij de baby-konijntjes(alweer!!!).
    Dikke kus van mij X

• 17 Maart 2011 - 16:41

Nina & Sanne:

Lieverds,

we stellev voor om van de "wachten op zonsondergang" jullie trouwkaart te maken :-)

Het ziet er super uit, we hopen dat de boliviaanse toiletjes het waard zijn om er veel tijd door te brengen (Jephte). Veel beterschap.

Dikke zoenen van Sanne en Nina!

• 21 Maart 2011 - 15:25

Malou:

Jepht! hoop dat je inmiddels beter bent! Super mooie foto's weer..!